söndag 11 oktober 2009

En Kitty och två missar

Den här tröjan gick hem här hemma!

Jag fick för några helger sen hjälp av Stratus att göra ett broderi på hennes fina maskin. Eftersom jag inte hade något eget lämpligt tyg lånade jag en bit till framstycke och klippte till resten av tröjan i eget tyg (från samma ställe) senare. Sen sydde jag ihop tröjan och försedde den med topcoversöm i matchande rött. Även halslinningen fick blir röd. Faktiskt ren stöld (med hennes godkännande, såklart!) av Stratus egen idé. :-)

Där hade vi Kittyn. Men missarna då? Jo, den första missen var att nyansen på tyget inte var exakt densamma. Det var två olika färgbad (eller måste ha varit eftersom det var en liten skillnad). Och det märks ju när man har flera delar till samma plagg. Tur att det inte var en ärm av varje i alla fall, nu är det inte hela världen, mera retsamt för perfektionisten inom en! Miss nummer två var att jag inte förtvättade tygerna. När jag fick chansen att få hjälp med broderiet fanns bara otvättat tyg att tillgå och därför tog jag även otvättat tyg hemma. Men tusan, tröjan krympte ju! Inte mycket, men tillräckliget för att den skulle se ut att vara på gränsen!

Mönster:
Ottobre Creative 301, lite justerat.

Material:
Svart Bomull/lycra

Bäst just nu:
Tycker tröjan blev jättesnygg! Kul med svart och rött, det blev lite tuffare så.

Sämst just nu:
Mina två missar. Jag ska aldrig, aldrig mer sy i ett tyg utan att tvätta det. Eller gå upp en storlek...

15 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Fin!! Coola färger. :-)

JuMel sa...

Fin! Den skulle helt klart gå hem här hemma!:)

KRUMELEJ sa...

Superfin! Det blev riktigt tufft med det röda mot det svarta.

Katrin sa...

Oj, tröjan är ju urläcker! Himla snygg modell också, kanske dags för en investering :)

Lallis/Helene sa...

Tjusig! Snyggt med rött och svart ihop!

Helena sa...

Superfin tröja! Men vad retsamt med missarna.

Bravo sa...

Kjempefin ble den!

Jeg er et surrehue, så jeg har laget meg som regel at jeg må vaske alle nyinnkjøpte tøy før de får lov til å flytte inn i tøyskapet. Så vet jeg at jeg kan sy av alt jeg har der uten fare. Grei regel som funker for meg.

Anna, Tvillingtand sa...

Top coversömmen är så fin! Den är jag riktigt avundsjuk på =)

Mimmi sa...

Denna variant på tröja är ju bara hus snygg som helst!!!! Nästan så man önskar sig en liten tjej här hemma som man kan tuffa till med en så cool tröja ;-)

SiriR sa...

Kjempefin!
- og man lærer jo av sine feil...

Jes sa...

Underbar tröja!!!! snyggt med svart och rött.

Anna-Snoddas sa...

Ursnygg! Läckert med de röda sömmarna! :)

MinaMirakel sa...

Jättefin tröja!/åsa

Therese sa...

Missar eller ej, skitsnygg blev den i alla fall =)!!

Nilla sa...

Superfin och tuff på samma gång! Svart och rött var ju kanonsnyggt!